27 Eylül 2024 Cuma

Araç Muayenesinden Geçmemizi Engelleyecek Ağır Kusurlar


Yeni alınan (sıfır) araçlar üç yıl sonra otomobillerimiz her iki yılda bir, kamyonetlerimizher yıl  muayeneye tabi.

Muayeneden geçmemizi engelleyen ağır kusurlar:

Fren ve göz muayenesi testlerinde Ağır Kusur sayılanlar: 

Yağ kaçağı olması 
Frenlerin tutmaması 
Sağ ve sol tekerlerde frenleme farkının %30 ve üzeri olması 
Varsa ABS sisteminin çalışmaması 
El freninin tutmaması 
Fren diskleri ve balatalarda çatlak ya da bu parçalardan herhangi biri aşınma sınırına ulaşmış olması.

Direksiyon ve ön düzen muayenesi testlerinde ağır kusurlar: 

Direksiyonda son dayama noktası yoksa veya yanlış yerdeyse 
Direksiyon boşluğu mevcut olup, sabitlemeyle ilgili bir kusur varsa 
Direksiyon simidinin emniyetli olmaması 
Direksiyon bağlantı noktalarında çatlama veya hasar görülmesi Rot kol başlarının arızalı olması veya arızalanma tehlikesi olması, 
Servo direksiyonlu araçlarda servo motorunda arıza veya sızıntı görülmesi

Ayna ve cam tertibat muayenesi testlerinde ağır kusurlar: 

Ön camların onaysız ve uygun olmaması 
Dikiz aynalarının olmaması 
Ön cam sileceklerinin olmaması ve çalışmaması 
Cam yıkama ve su püskürtme sistemlerinin çalışmaması

Aydınlatma aksamı muayenesi testlerinde ağır kusurlar: 

Far camlarının ya da reflektörlerin matlaşması, 
Cam içlerinde buğu ve nem olması 
Far yükseklik ayarlayıcısının olmaması veya sorun olması 
Far ışıklarının standart dışı olması, gaz deşarjlı farlarda far yıkama sisteminin olmaması 
Park lambalarının yanmaması Arka stop farlarının çalışmaması 
Aydınlatma aksamları arasında kısa devre olması 
Fren lambası renginin standart dışı olması 
Sinyallerin ve dörtlü lambalarının çalışmaması ya da yanlış montajlanması 
Sinyal kolunun ve dörtlü ikaz düğmesinin arızalı olması 
Elektrik kablolarının açıkta olması ve başka bir aksama teması

Alt takımların muayenesi testlerinde ağır kusurlar: 

Ön aksta hasar ya da yanlış tamir tespit edilmesi 
Ön aks süspansiyon bağlantı kısımlarında boşluk, aşınma ya da hasar olması 
Ön sağ, sol rotilde aşınma, yamukluk ya da hasarın tespit edilmiş olması 
Ön alt rotilde hasar olması, amortisör yaylarının paslanmış, kırık ya da hasarlı olması 
Arka aks ve taşıyıcılarda hasar olması, arka aks yatağının yerinden kayması 
Ön ve arka aksta stabilizörlerin bozulmuş ya da bağlantı cıvatalarının aşınmış olması 
Lastikler de yanlış lastik ebadı kullanılması, aynı aks üzerinde farklı çeşitte lastiklerin kullanılması 
Aracın taşıma kapasitesinden daha az lastik kullanılmış olması 
Lastiğin dış aşınma yüzeyi sınıra ulaşmış veya üzerinde olması 
Lastikte hasar olup iskelet açığa çıkmış olması 
Jant bijon cıvatalarının aşınmış ve hasar görmüş olması, gevşek bijonların olması 
Jant tipinde hata ve yanlış ebatta kullanılmış olması 
Yanlış jant ve lastik kullanımından dolayı lastiklerin karosere veya şaseye sürtmesi.

Şase ve karoser muayenesi testlerinde ağır kusurlar: 

Ön tampon koruma demirinin hasarlı olması 
Koruma demirinin onaysız olması, çeki demirinin yanlış monte edilmiş olması 
Kaporta üzerinde kesici veya yaralayıcı eklentilerin olması.

Diğer aksamlarının muayenesi testlerinde ağır kusurlar: 

Emniyet kemerlerinin arızalı olması, airbaglerin çalışmaması 
Debriyajın arızalı olması 
Vites geçişlerinde ses ya da sürtünme tespit edilmesi Kornanın çalışmaması ya da kısık sesli olması 
Yakıt ya da gaz borularının aşınmış veya sızdırma yapıyor olması 
Yakıt tankında akıntı olması.

Kanun, yönetmelik ve yönergelerde yapılacak değişikliklere bağlı olarak yukarıda sayılanların bazıları geçerliliğini kaybedebilir veya başka ağır kusurlar eklenebilir. Blogumuz bu değişiklikleri güncellememekten sorumlu tutulamaz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hidrojenli Araba Nasıl Çalışır?

Otomotiv pazarı, sürücüler için yeni seçenekler sunmaya devam ediyor. Önce hibrit (HEV), sonra da tam elektrikli (EV) araçlar piyasaya sürül...