Yeni alınan (sıfır) araçlar üç yıl sonra otomobillerimiz her iki yılda bir, kamyonetlerimizher yıl muayeneye tabi.
Fren ve göz muayenesi testlerinde Ağır Kusur sayılanlar:
Yağ kaçağı olması
Frenlerin tutmaması
Sağ ve sol tekerlerde frenleme farkının %30 ve üzeri olması
Varsa ABS sisteminin çalışmaması
El freninin tutmaması
Fren diskleri ve balatalarda çatlak ya da bu parçalardan herhangi biri aşınma sınırına ulaşmış olması.
Direksiyon ve ön düzen muayenesi testlerinde ağır kusurlar:
Direksiyonda son dayama noktası yoksa veya yanlış yerdeyse
Direksiyon boşluğu mevcut olup, sabitlemeyle ilgili bir kusur varsa
Direksiyon simidinin emniyetli olmaması
Direksiyon bağlantı noktalarında çatlama veya hasar görülmesi Rot kol başlarının arızalı olması veya arızalanma tehlikesi olması,
Servo direksiyonlu araçlarda servo motorunda arıza veya sızıntı görülmesi
Ayna ve cam tertibat muayenesi testlerinde ağır kusurlar:
Ön camların onaysız ve uygun olmaması
Dikiz aynalarının olmaması
Ön cam sileceklerinin olmaması ve çalışmaması
Cam yıkama ve su püskürtme sistemlerinin çalışmaması
Aydınlatma aksamı muayenesi testlerinde ağır kusurlar:
Aydınlatma aksamı muayenesi testlerinde ağır kusurlar:
Far camlarının ya da reflektörlerin matlaşması,
Cam içlerinde buğu ve nem olması
Far yükseklik ayarlayıcısının olmaması veya sorun olması
Far ışıklarının standart dışı olması, gaz deşarjlı farlarda far yıkama sisteminin olmaması
Park lambalarının yanmaması Arka stop farlarının çalışmaması
Aydınlatma aksamları arasında kısa devre olması
Fren lambası renginin standart dışı olması
Sinyallerin ve dörtlü lambalarının çalışmaması ya da yanlış montajlanması
Sinyal kolunun ve dörtlü ikaz düğmesinin arızalı olması
Elektrik kablolarının açıkta olması ve başka bir aksama teması
Alt takımların muayenesi testlerinde ağır kusurlar:
Alt takımların muayenesi testlerinde ağır kusurlar:
Ön aksta hasar ya da yanlış tamir tespit edilmesi
Ön aks süspansiyon bağlantı kısımlarında boşluk, aşınma ya da hasar olması
Ön sağ, sol rotilde aşınma, yamukluk ya da hasarın tespit edilmiş olması
Ön alt rotilde hasar olması, amortisör yaylarının paslanmış, kırık ya da hasarlı olması
Arka aks ve taşıyıcılarda hasar olması, arka aks yatağının yerinden kayması
Ön ve arka aksta stabilizörlerin bozulmuş ya da bağlantı cıvatalarının aşınmış olması
Lastikler de yanlış lastik ebadı kullanılması, aynı aks üzerinde farklı çeşitte lastiklerin kullanılması
Aracın taşıma kapasitesinden daha az lastik kullanılmış olması
Lastiğin dış aşınma yüzeyi sınıra ulaşmış veya üzerinde olması
Lastikte hasar olup iskelet açığa çıkmış olması
Jant bijon cıvatalarının aşınmış ve hasar görmüş olması, gevşek bijonların olması
Jant tipinde hata ve yanlış ebatta kullanılmış olması
Yanlış jant ve lastik kullanımından dolayı lastiklerin karosere veya şaseye sürtmesi.
Şase ve karoser muayenesi testlerinde ağır kusurlar:
Ön tampon koruma demirinin hasarlı olması
Koruma demirinin onaysız olması, çeki demirinin yanlış monte edilmiş olması
Kaporta üzerinde kesici veya yaralayıcı eklentilerin olması.
Diğer aksamlarının muayenesi testlerinde ağır kusurlar:
Emniyet kemerlerinin arızalı olması, airbaglerin çalışmaması
Debriyajın arızalı olması
Vites geçişlerinde ses ya da sürtünme tespit edilmesi Kornanın çalışmaması ya da kısık sesli olması
Yakıt ya da gaz borularının aşınmış veya sızdırma yapıyor olması
Yakıt tankında akıntı olması.
Kanun, yönetmelik ve yönergelerde yapılacak değişikliklere bağlı olarak yukarıda sayılanların bazıları geçerliliğini kaybedebilir veya başka ağır kusurlar eklenebilir. Blogumuz bu değişiklikleri güncellememekten sorumlu tutulamaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder