Kapitän, İkinci Dünya Savaşı'nın patlak vermesinden önce ortaya çıkan son yeni Opel modeliydi , 1938'de geliştirildi ve 1939 baharında Cenevre otomobil fuarında piyasaya sürüldü.
Üretim Kasım 1938'de başladı. İlk Kapitän birçok farklı gövde stilinde mevcuttu, en popüler olanı 4 kapılı sedandı . 2 kapılı coupé kabriyoleler de üretildi. Savaş öncesi Kapitän, zamanı için yenilikçi bir özellik olan üniter bir gövdeye sahipti; Sovyet mühendisleri tarafından incelendi ve GAZ-M20 Pobeda'nın tasarımını büyük ölçüde etkiledi . Kapitän, 2,5 litrelik motorunu selefinden devraldı. Bu uygulamada 118 km/s (73 mph) azami hız bildirildi.Opel'in sivil otomobil üretimi 1940 sonbaharında durduruldu, bu zamana kadar 25.371 Kapitän üretilmişti: 1943'te üç tane daha monte edildi ve 1939'da piyasaya sürülen versiyonun toplam üretim hacmi 25.374 oldu. Ayrıca 1946'da 2, 1947'de ise bir tane monte edildi, ancak bunlar istatistiklere resmi olarak kaydedilmedi.
Üretim toplamına Dresden'li Gläser ve Wuppertal'li Wülfrath'lı Hebmüller tarafından Opel için inşa edilen iki kişilik cabrioletlerin 248'i de dahil edildi . Ancak, sedan versiyonu 1948'de yeniden tanıtıldığında cabriolet Kapitäns için bir diriliş olmayacaktı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder