murat-131, tofas, araba, otomobil, pioneer
Tercüman gazetesinin sahibi Kemal Ilıcak büyük düşünüyordu. Tercüman Pazarlama (TERPAŞ) ve Tercüman Otomotiv (TEROTO) ile büyük hayallere yelken açmıştı. Ancak o günlerde internet ve e-ticaret henüz icat edilmemişti.
Adı ister Fiat, ister Murat olsun, 131 serisi asla küçümsenmemesi gereken bir otomobildir. Özellikle ülkemizde ismi taksilerle özdeşleşmiş olsa da bu onun değerini azaltmaz.
Avrupa’da 1970’li yıllar, ülkemizdeyse yerlileştiği 1977’den itibaren 1980 ve 1990’lar boyunca efsane olan seri, gerek mekaniği, gerek gövde geometrisi ve dönem dönem konfor özellikleriyle çok dikkat çekici olmuştur. Özellikle 1980’lerin başında uzun sıralara yazılıp alınabildiğinden ikinci eli yenisinden pahalı satılabilen otomobil, motor sporlarında da kendini göstermişti.
Murat 124'ten sonra Murat 131 hayali kurarken almış olduğum 1986 model bir Murat 131 Şahin var. Aldığımda taksi çıkmasıydı, sarıydı. Krem beyazına boyattım. O Şahin ile çok güzel vakit geçirdik. Ancak ev sahibi olabilmek için satmak zorunda kaldık.
O otomobilde 1980’lerin efsane müzik sistemi vardı, Pioneer teyp ve hoparlörler vardı. O yılların ulaşılmazlarıydı, peşinde koştuğumuz şeylerdi.
1980 yılında Antalya'da plaka takılan Murat 131'ler 07 EP, EY, ET vb. plakalı olurdu genellikle. Benim 1986 Murat 131 Şahin ise 07 HP idi. Aracım çok güzeldi ama gözümüz o 07 EY plakalı kavun içi renkli 1980 model Murat 131'lerdeydi.
Hey gidi gençlik hey...
COMMENTS